تبلیغات
ورزشی-سرگرمی - چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (4)
ورزشی-سرگرمی
درین هوا چه نفسها پر آتشست و خوشست * که بوی عوددل ماست درمشام شما
سلام دوست عزیز
خوش اومدی
برای ارائه خدمات بهتر نظربده,...باتشکر

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (4)

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (4)

▪ آیا به راحتی از زمین بلند می شوید؟ ▪ آیا تا به حال دچار لغزش پا شده اید؟ ▪ آیا تا به حال پس از لغزیدن پا به زمین افتاده اید؟ تمرینات تعادلی از طریق تقویت عضلات خصوصاً عضلات پاها باعث می شود كه بتوانیم هنگام لغزیدن،...
 
 
د) تمرینات تعادلی
▪ آیا به راحتی از زمین بلند می شوید؟
▪ آیا تا به حال دچار لغزش پا شده اید؟
▪ آیا تا به حال پس از لغزیدن پا به زمین افتاده اید؟

تمرینات تعادلی از طریق تقویت عضلات خصوصاً عضلات پاها باعث می شود كه بتوانیم هنگام لغزیدن، تعادل خود را حفظ كنیم. بنابراین از افتادن و زمین خوردن پیشگیری می كند.
برای انجام تمرینات تعادلی در كنار دیوار و یا یك میز یا صندلی كه بتواند وزن شما را تحمل كند بایستید تا در صورت از دست دادن تعادل بتوانید به آنها تكیه كنید.

نمونه تمرینات تعادلی
۱)
كنار دیوار بایستید، روی پنجه پا بلند شوید. از یك تا هشت بشمارید. آنگاه روی پاشنه های خود روی زمین برگردید و زانوها را خم كنید. دوباره به حالت اول برگردید. این حركت را ۴ تا ۸ مرتبه تكرار كنید.در مقابل آینه می توانید حركات را صحیح تر انجام دهید.
۲) بایستید. بر روی زمین سه نقطهٔ فرضی را در جلو، پهلو و عقب پای راست در نظر بگیرید. سپس وزن خود را روی پای چپ انداخته و بعد پنجه پای راست را به ترتیب در این سه نقطه قرار دهید. این كار را با پای چپ تكرار كنید.
۳) پشت یك صندلی بایستید. پشتی صندلی را با دو دست بگیرید. پای راست را از زانو به طرف عقب خم كنید. پا را زمین گذاشته و این كار را با پای چپ تكرار كنید.اگر این حركت را به آسانی انجام می دهید به تدریج در روزهای بعد حركت را با گرفتن یك دست به صندلی، با تماس یك انگشت به لبه صندلی و بدون گرفتن صندلی نیز انجام دهید.این ورزش موجب افزایش كارآیی مفاصل می شود.
۴) یك صندلی را كنار دیوار قرار دهید. در كنار صندلی بایستید. طوری كه پشتی صندلی در كنار دست شما باشد. با دست چپ لبهٔ صندلی را بگیرید. دست راست را به جلو ببرید و برای كمك به تعادل افقی نگه دارید. سپس پای چپ را از زانو خم كرده و از زمین بلند كنید. سعی كنید تعادل خود را با نگاه كردن به جلو، بر روی پای راست حفظ كنید. این حركت را با دست و پای دیگر هم انجام دهید.
حركت سادهٔ دیگری كه می توانید انجام دهید ایستادن بر روی یك پا است. در هر موقعیتی كه بی حركت ایستاده اید مثلاً زمانی كه آشپزی می كنید، ظرف می شویید و یا در صف منتظر ایستاده اید پاها را جابجا كنید و یا به نوبت هر چند لحظه روی یك پا بایستید.

 
منبع:هم میهن

← درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمد نوری زاده

← لینکدونی

← آرشیو

← لینکستان

← نظرسنجی

    روزانه چند دقیقه ورزش می کنید؟





Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت

تعبیر خواب آنلاین


فال حافظ


اسما خداوند متعال

خرید کارت شارژ با موبایل - خرید کارت شارژ با GPRS

ثبت دامنهتبادل لینک - . سوپر باكس - بهترین سایت تبلیغاتی وكسب درامد برای كاربران کلیپ های ایرانی - سایت سرگرمی فارس پاتوق

← آخرین پستها

← نویسندگان

← ابر برچسبها

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
عاشقانه
کد ماوس