تبلیغات
ورزشی-سرگرمی
ورزشی-سرگرمی
درین هوا چه نفسها پر آتشست و خوشست * که بوی عوددل ماست درمشام شما
سلام دوست عزیز
خوش اومدی
برای ارائه خدمات بهتر نظربده,...باتشکر

تاثیرات ورزش برجسم وروح

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

● مقدمه
آدمی در مراحل تمدن به درجات عالی رسیده و اندیشه و فکر او بسیار تابناک شده و حاصل کار و اندیشه و هوشمندی انسان یعنی علوم و معارف بشری نیز روز به روز وسعت یافته است . هر یک از دانش ها و فروغ معرفت های انسانی در قرن بیستم به صورت دریای پهناور در آمده است به طوری که در هر یک از رشته های علوم باید سال ها وقت صرف کرد تا در آن تخصص یابد و به مقام شامخی برسد ، نه تنها ناگزیر است از برگزاری مسابقه آن علم یا فن در جهان آگاه گردد و از بزرگان آن رشته تاسی جوید و پیش برود ، بلکه همین فرد باید علاقمند به این رشته هم باشد و همین موارد لزوم داشتن اطلاعات کافی و یا معلومات عمومی را ایجاب می کند .

ادامه مطلب

..::تمهیدات تغذیه ای برای انجام مسابقه ورزشی::..

دوشنبه 2 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |





تمهیدات تغذیه‌ای برای یک مسابقه ورزشی


آخرین روزهای قبل از مسابقه برای تأمین انرژی و مایعات مورد نیاز در طی ورزش نقشی حیاتی دارند. میزان دقت و سختگیری ما در مورد برنامه غذایی در این روزها وابسته به نوع فعالیت ورزشی و اهمیت مسابقه می‌باشد.


  • فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای از پیچیده‌ترین رفتارهای انسان امروزی است که تنها پیروی از برنامه تمرینی مناسب و علمی، برخورداری از هوش، قدرت عکس‌العمل بالا و استعداد ژنتیکی و در نهایت رعایت اصول تغذیه‌ای می‌تواند به موفقیت ورزشکار منجر شود. البته نباید فراموش کرد که ورزش حرفه‌ای خود با بروز برخی آسیب‌ها و اختلالات همراه است که می‌تواند از یک استرس ساده تا آسیب‌های شدید اسکلتی– عضلانی و متابولیسمی متغیر باشد.
  • آخرین روزهای قبل از مسابقه برای تأمین انرژی و مایعات مورد نیاز در طی ورزش نقشی حیاتی دارند. میزان دقت و سختگیری ما در مورد برنامه غذایی در این روزها وابسته به نوع فعالیت ورزشی و اهمیت مسابقه می‌باشد. در مواردی نظیر دوی ماراتن و یا سه‌گانه مردان آهنین که فعالیت ورزشی طولانی مدت و شدید بوده و عوامل متعددی برای پیدایش خستگی در آنان وجود دارد، ورزشکاران این رشته‌ها نباید هیچ چیز را به شانس بسپارند. از طرف دیگر در ورزشکارانی که برای ورزش‌های تیمی آماده می‌شوند و در دو لیگ مجزا مسابقه داده و ممکن است در هفته در دو مسابقه شرکت کنند، نیز عدم آمادگی و تکمیل ذخایر بدنی می‌تواند زیان‌بار و آسیب‌زا بوده و بر نتیجه رقابت ورزشی تأثیر غیر قابل انکاری داشته باشد.

ادامه مطلب

چراوچگونه ورزش کنیم؟(1)

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟(1)

با افزایش سن تغییرات متعددی در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. قلب ، ریه ها، سیستم عصبی، عضلات و استخوان ها دچار تغییرات ناشی از افزایش سن می شوند.یك راه مطمئن برای كنترل و به تاخیر انداختن عوارض پیری ورزش منظم است.


با افزایش سن تغییرات متعددی در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود. قلب ، ریه ها، سیستم عصبی، عضلات و استخوان ها دچار تغییرات ناشی از افزایش سن می شوند.
▪ قدرت عضلهٔ قلب كاهش می یابد.
▪ ظرفیت ریه برای جذب اكسیژن كم می شود.

ادامه مطلب

چراوچگونه ورزش کنیم؟(2)

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

ورزش کردن باعث سلامتی جسم و روح می شود و با ورزش کردن می توانیم از عوارض ناشی از پیری و ناتوانی پیشگیری نماییم.
 
تمرینات استقامتی (هوازی)

روازنه چقدر را ه می روید؟

آیا بالا رفتن از پله برای شما دشوار است؟

آیا می توانید برای خرید از خانه بیرون بروید؟

تمرینات استقامتی در این موارد به شما كمك می كند. این تمرینات موجب افزایش تعداد ضربان قلب و تنفس می شوند و مصرف اكسیژن در طی این حركات افزایش می یابد. در نتیجه كارایی قلب، ریه ها و سیستم گردش خون افزایش می یابد و توانایی شما را در انجام كارهای روزانه بیشتر می كند. این تمرینات شامل ورزش هایی مثل پیاده روی ، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و كوهنوردی است. در اینجا پیاده روی را كه یكی از ساده ترین و مناسب ترین ورزش ها است، شرح می دهیم . ورزش ایجاد شادابی و رضایت می كند.

ادامه مطلب

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (3)

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (3)
آیا خم شدن و پوشیدن جوراب و كفش برای شما سخت است؟ آیا به سختی پشت سر خود را شانه می كنید؟ آیا برداشتن اشیا از داخل قفسه برای شما مشكل است؟
  

تمرینات انعطاف پذیری

▪ آیا خم شدن و پوشیدن جوراب و كفش برای شما سخت است؟

▪ آیا به سختی پشت سر خود را شانه می كنید؟ 

▪ آیا برداشتن اشیا از داخل قفسه برای شما مشكل است؟
سوالات بالا نمونه ای از مشكلات در انجام فعالیت های روزانه است. بسیاری از این فعالیت ها به دلیل خشكی و كم شدن حركت مفصل ممكن است به سختی انجام شود. تمرینات انعطاف پذیری در این موارد كمك كننده است. این تمرینات با ایجاد كشش در عضلات و نسج نرم اطرف مفاصل، حركت مفصل را راحت تر می كند و موجب آسانتر شدن حركات اندام ها و تنه می شود. این حركات به حفظ تعادل نیز كمك می كند.دقت كنید اگر به تازگی دچار شكستگی استخوان، كشیدگی عضله یا پیچ خوردگی مفصل شده اید و یا هر مشكل دیگری در مفاصل و استخوان ها دارید از انجام این تمرینات خودداری كرده و به پزشك مراجعه كنید.

ادامه مطلب

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (4)

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

چرا و چگونه ورزش کنیم ؟ (4)

▪ آیا به راحتی از زمین بلند می شوید؟ ▪ آیا تا به حال دچار لغزش پا شده اید؟ ▪ آیا تا به حال پس از لغزیدن پا به زمین افتاده اید؟ تمرینات تعادلی از طریق تقویت عضلات خصوصاً عضلات پاها باعث می شود كه بتوانیم هنگام لغزیدن،...
 
 
د) تمرینات تعادلی
▪ آیا به راحتی از زمین بلند می شوید؟
▪ آیا تا به حال دچار لغزش پا شده اید؟
▪ آیا تا به حال پس از لغزیدن پا به زمین افتاده اید؟

تمرینات تعادلی از طریق تقویت عضلات خصوصاً عضلات پاها باعث می شود كه بتوانیم هنگام لغزیدن، تعادل خود را حفظ كنیم. بنابراین از افتادن و زمین خوردن پیشگیری می كند.
برای انجام تمرینات تعادلی در كنار دیوار و یا یك میز یا صندلی كه بتواند وزن شما را تحمل كند بایستید تا در صورت از دست دادن تعادل بتوانید به آنها تكیه كنید.

ادامه مطلب

بهترین ورزش برای کاهش وزن

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

بهترین ورزش برای کاهش وزن


یکی از تصورات متداول اما کاملاً اشتباه این است که ورزش ایروبیک باعث سفت و منسجم شدن عضلات می شود. حقیقت مطلب این است که این تمرینات تا حدود بسیار کمی بر سفت کردن عضلات تاثیر می گذارد. ورزشی که خیلی در این زمینه مؤثر است، تمرینات استقامتی (تمرینات وزنه) است.

   انجام این دو نوع   تمرینات به اتفاق هم، بیشترین تاثیر را هم در کاهش چربی بدن، و هم افزیش حجم ماهیچه ای خواهد داشت. اگر قصد کم کردن وزن دارید، تحقیقات نشان می دهد که انجام تمرینات ایروبیک و وزنه به اتفاق هم، تا 56 درصد به کاهش وزن کمک می کند.

درست است که ماهیچه وزن بیشتری دارد، اما اگر حجم عضلانیتان ر ا بالا ببرید، حتی وقتی در حال استراحت هستید، بدنتان قادر خواهد بود میزان بیشتری چربی بسوزاند، زیرا متابولیسم بدنتان افزایش می یابد. یک پوند ماهیچه، 350 تا 500 کالری در هفته می سوزاند، درحالیکه یک پوند چربی فقط 14 کالری. تحقیقات جدید ثابت کرده است که عضله سازی به بدن برای مقابله با بیماری ها نیز کمک می کند.

ادامه مطلب

ورزش و افسردگی

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

  ورزش و افسردگی

یكی دیگر از تأثیرات مثبت ورزش تنظیم در میزان انتقال دهنده های عصبی در سلول عصبی و در نتیجه تعادل و توازن در كاركرد عصبی شخص و كاهش حالت نابهنجاری های روانی است.
افسردگی در واقع یك بیماری فراگیر و لطمه زننده به روح و روان آدمی است كه از مشخصات آشكار آن احساس پوچ بودن و ناراحتی؛احساس نا امیدی وبی ارزش بودن و تفكرات منفی است.

ادامه مطلب

ورزش بانوان

یکشنبه 1 مرداد 1391

نویسنده: محمد نوری زاده |

ورزش خانمها ( کلیات )

از آنجا که برروی ورزشکاران زن تحقیقات دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است،یک اتفاق نظر کلی در مورد سطح عملکرد آنها وجود ندارد.وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است.اما با توجه به آنچه که تا به امروز میدانیم،به تعدادب از خصوصیات و ویژگی های جنس مونث در ارتباط با ورزش و فعالیت بدنی اشاره میکنیم.

اگر چه بر اساس نظر سنجی ها،اکثر ورزشکاران زن معتقد به افت عملکرد بدنی در جریان دوران قاعدگی هستند،اما از لحاظ فیزیکی زنان بوده اند که در طی زمان قاعدگی قادر به شکستن رکورد های جهانی شده اند.

فعالیت ورزشی شدید باعث کاستن سطح استروژن خون میشود،اما لزوماً روی سطح عملکرد بدنی اثری نمی گذارد.

ادامه مطلب

← درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : محمد نوری زاده

← لینکدونی

← آرشیو

← لینکستان

← نظرسنجی

    روزانه چند دقیقه ورزش می کنید؟





Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت

تعبیر خواب آنلاین


فال حافظ


اسما خداوند متعال

خرید کارت شارژ با موبایل - خرید کارت شارژ با GPRS

ثبت دامنهتبادل لینک - . سوپر باكس - بهترین سایت تبلیغاتی وكسب درامد برای كاربران کلیپ های ایرانی - سایت سرگرمی فارس پاتوق

← آخرین پستها

← نویسندگان

← ابر برچسبها

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
عاشقانه
کد ماوس